SEO

25 Mayıs 2016

Herkes kendi sayfasının Rank #1 olmasını ister. Tüm anahtar kelimeler, ve kelime grupları farklı şeylerdir. Bazıları bir arama motoruna yazılan kelimelerken, bazıları sadece satış amaçlı kelimelerdir. Genelikle bu kelimelerin her birini tek tek düzeltmeye gerek yoktur.

Örnek verecek olursak, farzedelim ki siz İstanbul, Ataşehir’de emlak satışı yapan bir firmasınız. Bu durumda, yaptığınız işin aslı emlak satışı olduğu için “emlak” anahtar kelimesine önem verebilirsiniz, ancak bu doğru değildir. Sizin gibi bir işletmen mülk almak isteyen bir müşteri, daha çok ilgilendiği şehir/semt ile ilgili sonuçlara ulaşmak isteyecek ve bu doğrultuda aramalar yapacaktır. Bu çok basit ve tek bir örnekti, ancak bu gibi basit küçük detaylara sürekli önem vermeme durumunda, gereksiz özellik anahtar kelimeler ile yanlış müşteri kitlesinde öne çıkar, asıl size kazandıracak olan müşteri kitlesini kaçıracaksınızdır. Neden size bir getirisi olmayan bir alanda reklam yapasınız? Bu paranızı boşa harcamaktan başka bir şey değildir.

Bu sefer, bir web designer ele alalım. Bu durumda “web design” kelimesinin daha önemli bulabilirsiniz. ancak gerçekten önemli midir? İnsanlar sizce, bir web designer bulmak/işe almak için mi, yoksa bu kelime ile ilgili başka tanımlara, mesela sözlük anlamına bakmak için mi “web design” şekilde arama yaparlar?

Bir arama motoruna yazılabilecek 3 tip sorgu türü vardır:

  • Bilgilendirme amaçlı sorgular – genelden detaya
  • Yönlendirme amaçlı sorgular – belirli bir site veya sayfayı aratma
  • Satın alımsal işlem sorguları – inceleme (satın alım) üzerine aratma

Bu üç sorgulama türüde çok önemlidir ve her biri doğrudan satış yapmanızın yolunu açabilir. Sitenizde bulunan yararlı bir bilgi, önemli bulunabilecek bir bilgi, her zaman insanların sitenize sonradan geri dönmesini sağlayacak ve hatta satış yapabilme imkanı oluşturacaktır. Burada anlamanı gereken en önemli şey, size ihtiyacı olmayan kişilere ulaşmaktan ziyade, sizin ürünlerinizle alakadar olan kişilerin size ulaşabilmesini sağlayabilmektir. Bu durumda, anahtar kelimeleriniz, tanımlamalarınız en az sattığınız ürünün kalitesi ve sunum kadar önemlidir. Tabi ayrıca arama motoru firmasının sizle ilgili konulardaki yönlendirmelerinide göz önünde bulundurmak gerekmektedir.